maanantai 27. huhtikuuta 2015

Viikko Vakavaan



Tasan viikon päästä tähän aikaan voin kuvitella kuinka olenkaan jännityksen vallassa. Joko olen jo polttanut artikkelit turhautuessani niihin ja yritän epätoivoisesti rentoutua ennen seuraavan päivän koitosta tai sitten luen hulluna ja tarkistelen artikkeleista viimeiseen asti vuosilukuja ja tutkijoita tai suomennan itselleni vielä kerran seiska kappaleen hirveää tekstiä tai tutkin kakkos artikkelin taulukoita itku kurkussa. Parhaani olen kumminkin tehnyt ja olen ylpeä itsestäni, että olen näinkin hyvin sisäistänyt artikkelit. Töiden jälkeen lukeminen on tuntunut lähes mahdottomalta ajatukselta, mutta onneksi valmennuskurssi ja työkaverin kanssa pitämät lukuhetket ovat auttaneet minua suunnattomasti. Pari harjoituskoettakin olen päässyt tekemään ja toisesta sain todella hyvät pisteet ja toisesta sitten vähän heikommat, mutta eipä tuo niin haittaa, kun vielä on viikko aikaa! Yritän käyttää tämän viikon fiksusti ja oppia sekä sisäistää vielä uusia asiota, koska monet asiat kaipaavat vielä enemmän tai vähemmän kertaamista. 

Maailmani ei kaadu, jos en nyt ensimmäisellä kerralla pääse kouluun, mutta unelmia ja tavotteita pitää olla. Olisihan se ihan uskomattoman upeaa, jos koulupaikka aukeaisi nyt, mutta liikoja en kumminkaan uskalla toivoa, koska tämä on tosiaankin ensimmäinen kerta, kun menen vakava-kokeeseen. Jos pääsen soveltuvuuskokeisiin, niin olen todella ylpeä itsestäni, mutta jos matka päättyy vakavaan, niin ensi vuonna uudella innolla ja paremmalla ajalla yrittämään uudestaan ja välivuodeksi aion keksiä jotain mielekästä ja hyödyllistä tekemistä. Avointa yliopistoa olen paljonkin pohtinut, mutta vielä ei pidä mennä asioiden edelle. 

Ketkä muut lukevat vakavaa tai ylipäänsä pänttäävät johonkin pääsykokeisiin? Mitkä on fiilikset? Suuret tsempit meille kaikille, jotka lukevat pääsykokeisiin! Onneksi luku-urakka alkaa olemaan loppusuoralla, koska ainakin minä odotan kovasti tavalliseen päivärytmiin palaamista. Saa taas siivota, blogata ja käydä salilla ihan ajan kanssa!! Nuo asiat on nimittäin jäänyt viime aikoina vähän vähäiselle ja sekös harmittaa suunnattomasti. Kavereita olen sentään kerennyt näkemään, mutta kaikki muut elämän osa-alueet ovatkin jääneet ihan onnettomiksi.

Olipas ihanaa päästä purkamaan tuntoja blogiin! Viikonloppuna oli tarkoitus ottaa asukuvia, mutta kameran edessä heiluminen ei napannut, kun olen saanut jostain aivan järkyttävän kevätflunssan. Punainen nenä, vuotavat silmät ja nenäliina koko ajan kädenulottuvilla on ollut minun tavaramerkkejä viimeisen viikon ajalta ja lauantaina kävin vielä näissä oloissa tekemässä kahdeksan tunnin työvuoron vanhalle työpaikalle. Sunnuntaina pidin työkaverin kanssa lukuhetkeä ja illalla olo olikin kuin jyrän alle jääneellä. Mutta suunta on tästä vain (toivottavasti) ylöspäin!

Höpöttelyksihän tämä vain menee, mutta oli aivan mahtavaa päästä taas edes hieman blogin ääreen! Ensi viikolla tämä pääsykoestressi onkin jo ohi ja sitten blogimaailma saa vetäistä minut taas sisäänsä, ihanaa! Mukavaa viikkoa jokaiselle ♥
-Ellanoora

ps. Tästä (KLIK!) postauksesta löytyy ensimmäisiä ajatuksia pääsykoeurakasta!




6 kommenttia :

  1. Tsemppiä loppurutistukseen! Se on todellakin iso urakka, ja kilpailu koulupaikasta monilla aloilla on ihan jäätävää, mutta toivotan sulle tsemppiä pääsykokeeseen, toivottavasti kova työ palkitaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti tsempeistä! Ja ihan totta puhut. Tuntuu niin hassulta, että joillekin aloille on todella kova tungos, mutta pakko se on vaan yrittää. Kiitos vielä kerran :)

      Poista
  2. Mulla alkaa pänttäys kohta, sillä materiaali tulee vasta kuukautta ennen pääsykoetta. Pitäisi alkaa jo enkkua harjoittelemaan kun edessä todennäkösesti on esseen kirjotus enkuksi. Sitä kun voi harkata ilman materiaalia. Apuuva! En tuu pääsemään kyseiseen kouluun:D
    Mut hei piän sulle hirmusti peukkuja, tsemppiä vielä just loppurutistukseen kuten Juliakin jo toivotteli:) Tsemppiä, u go girl ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua puistattaa pelkkä ajatus esseestä, joka pitää kirjoittaa enkuks :D Suuret tsempit myös täältä sinne ❤ Tiedän tuon tunteen hyvin, kun epäilee itseään, mutta hyvin me vedetään ja ens vuonna uudestaan, jos nyt jäädään rannalle ;) Kiitos paljon sulle ihana!

      Poista
  3. Isot tsempit täältä suunnalta!

    VastaaPoista