tiistai 4. helmikuuta 2014

Pariisi

Arto on joskus sanonut, että ensimmäisen vuosipäivän jälkeen viidettä ja sen jälkeen kymmenettä vuosipäivää juhlitaan kunnolla ja yleensä vuosipäivinä olemme tehneet jotain pientä kivaa, kuten käyneet perinteisesti leffassa sekä syömässä ravintolassa. Vietämme Arton kanssa maaliskuun 8. päivä meidän viidettä vuosipäivää ja nyt muistutin Artoa hänen sanomisistaan. Arto lupasi keksiä meille jotain mukavaa tekemistä, vaikka mulle olisi vallanmainiosti sopinut, että olisimme yhdessä suunnitelleet jotain, mutta jos toinen kerran tarjoutuu tuolla tavalla suunnittelemaan minulle yllätykseksi jotain erityistä, niin en todellakaan laita vastaan!

 
Viikonloppuna Arto kertoi suunnitelmistaan ja olin onnesta soikeana. Me nimittäin suuntaamme maaliskuussa viikonlopuksi Pariisiin! Olen kerran aikasemmin ollut Ranskassa, mutta sekin reissu oli silloin kuin olin kuudennella luokalla eli pieni hetki siitäkin on jo kerennyt kulumaan. Pariisissa en kumminkaan ole päässyt käymään ja Pariisi on toinen unelmakaupungeistani, joten olen enemmän kuin innoissani sinne lähtemisestä. Matkaa emme vielä ole varanneet, mutta eiköhän se ihan lähipäivinä  hoideta.

Ai että, tulee kyllä täydellinen vuosipäivä! Onko kukaan teistä käynyt Pariisissa? Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä!
-Ellanoora

kuva täältä

17 kommenttia :

  1. Vautsi, kuulostaa mahtavalta! Ite oon käynyt Pariisissa kahdeste ja voisin ilman muuta mennä vielä uudestaankin. Siellä on kyllä ihan älyttömästi nähtävää, vaikken mitään erityis vinkkejä teille osaa antaakkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En kyllä malta odottaa sinne pääsyä! Kuullut ja lueskellut, että se on hieno paikka ja nähtävää on paljon :)

      Poista
  2. Oii ihana Pariisi! Marais alueella kannattaa käydä ja ihan vaan kuljeskella kaduilla nauttien xx

    VastaaPoista
  3. Olen ollut Pariisissa ja tahdon kovasti uudestaan!!! :') Uskon että rakastut paikkaan.
    Tässä postaus, jossa vähän kuvia tuolta mun reissulta, jos haluat vilkaista:
    http://love-ornothing.blogspot.fi/2013/12/pariisi-2011.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti rakastun! Oon joskus tainnut lukea tuon sun postauksen, mutta pitää ehdottomasti tulla kurkkaamaan se uudestaan :)

      Poista
  4. Kävin pariisissa tammikuussa ja oli kyllä ihanaa!

    Nähtiin Eiffeli, Riemukaari, rakkauslukkosilta ja Notredame :)

    VastaaPoista
  5. Vau älyttömän mahtava juttu! Voi kun oma murunikin keksisi jotain näin räjäyttävää (kyllä se mulle olisi...) Pariisissa en ole käynyt, mutta hinku olisi päästä käymään. Mitä Jens kommentoi nyt nuo nähtävyydet, niin nuo minäkin haluaisin nähdä!:3 Mahtava vuosipäivä teillä tiedossa, romanttinen kaupunki;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos suuresti :) Kyllä nuo miehet osaa yllättää ;) Ja kyllä säkin sinne vielä pääset!

      Poista
  6. Vau, ihana tapa juhlistaa vuosipäivää! Mä kävin muutama vuosi sitten viimeksi Pariisissa, ja kirjoitin meidän reissusta blogiini useamman postauksen. Olin just aloittanut blogini pitämisen, joten ne löytyvät joko aivan ensimmäisten postausten joukosta tai "Matkalla"-tägin alta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ja osoite on: http://millamainen.blogspot.fi

      Poista
    2. Kiitos, pitää tulla ehdottomasti katsomaan matkapostaukset :)

      Poista
  7. Mä en muista mikä sen paikan nimi oli, mutta siellä kaupungin "reunalla" (?) oli sellainen kukkula, jonka päälle rakastavaiset menee katsomaan kaupunkia, joka näkyy tosi hyvin sieltä. Samalla siellä tais olla joku viulisti, jotain romanttista soittamassa. :D

    VastaaPoista
  8. Pienellä googlettelutta selvisi että kukkulan nimi on Montmartre ja siellä on kans joku kirkko ja sellaista. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos paljon vinkistä! Pitää tutkiskella asiaa :)

      Poista
  9. hui, siistiä! ite unelmoin pariisin matkaa, mut ihanaa matkaa teille, pitäkää hauskaa! :-) ♥

    VastaaPoista